Wednesday 31 January 2018

PEMUDA 23TAHUN BAWA 6 BUNGKUSAN AIR KETUM DITAHAN

Cheras - 31/1/2018

Seorang pemuda berusia 23 tahun yang membawa 6 bungkusan air ketum antara 18 yang ditahan kerana positif dalam Operasi Bersepadu oleh Jabatan Pengangkutan Jalan Selangor di Plaza Tol Batu 9, Cheras, malam tadi.

Pemuda yang menunggang sebuah motosikal itu dipercayai baru selesai mengambil barang terlarang berkenaan dari kawannya di Cheras dan dalam perjalanan ke rumahnya di Bangi.


Hasil pemeriksaan menemui bungkusan itu di dalam beg yang dipakainya.

Dalam operasi yang sama, JPJ mengeluarkan sebanyak 442 saman dan memeriksa hampir 2500 buah kenderaan.


Operasi bermula pada jam 8.30 malam dan berakhir pada jam 12 tengah malam tadi dijayakan 172 anggota terdiri 120 pegawai dan anggota JPJ, 25 pegawai AADK, 12 anggota Polis Diraja Malaysia dan 10 pegawai Jabatan Alam Sekitar serta lima anggota dari Grand Saga.

Ketua Pengarah JPJ, Datuk Seri Shahruddin Khalid, berkata tiada lesen memandu mencatat jumlah kesalahan tertinggi dengan

Tiada lesen memandu mendominasi kesalahan tertinggi dengan 209 kesalahan, diikuti 155 kesalahan lesen dan insurans kenderaan tamat tempoh.


Turut dikesan, 40 kesalahan teknikal seperti tiada cermin sisi, nombor pendaftaran tidak ikut spesifikasi dan ubah suai kenderaan.

Selain itu, seorang pemandu berusia 44 tahun turut ditangkap kerana memandu di bawah pengaruh alkohol.

62 notis dikeluarkan kepada pemilik kenderaan atas pelbagai kesalahan.

No comments:

Post a Comment